onsdag 3 november 2010

De 5 bästa affiliatenätverken (tjäna pengar på hemsidor eller bloggar)

Affiliatenätverk handlar alltså om att tjäna pengar på sin hemsida eller blogg genom olika annonser. Har du till exempel en blogg om mode och kläder så passar det ju bra med just klädannonser, skriver du om musik kan du till exempel lägga upp annonser som rör skivförsäljning eller konsertevenemang.

Det är alltså en dålig idé att lägga upp reklam som inte har någonting med ditt innehåll att göra. Det kan vara störande med för mycket reklam som dina läsare inte är intresserade av och det kommer inte att ge dig några pengar, så skippa det. Ett tips annars är att registrera dig till så många affiliatenätverk som möjligt, så du har många fler annonser att välja bland.

Tänkte här skriva en lista på de affiliatenätverk som jag anser är bäst.

1. Tradedoubler

Tradedoubler är vad jag vet det största affiliatenätverket i Sverige. Väldigt många företag finns där. (Cirka 200 stycken i nuläget) Så vad din hemsida/blogg än må handla om så borde du hitta annonser som passar just din sida där. Genom detta affiliatenätverk har jag hitills fått mest "sales" (procent till dig när någon köper något genom annonsen) Nackdelen är att jag till en början tyckte att deras sida var lite krånglig, men man lär sig till slut. Du får varje vecka mail om de bästa kampanjerna för tillfället, vilket är toppen.

Bli medlem: TradeDoubler Affiliateprogram


2. Frossle

Frossle.com är ett relativt nytt affiliatenätverk. Jag anser att de har haft för få program där tidigare, men nu börjar det bli ganska många företag som finns där. Här har jag tjänat mest när det gäller "klick" (pengar genom att folk klickar på dina annonser) Man får dessutom 50 kronor i bonus när man registrerar sig. Jag tror dock inte att detta kommer vara ett nätverk jag tjänar särskilt mycket pengar på i längden, men jag har den ändå som tvåa på listan pga att sidan är allra enklast att förstå av alla jag har testat. Väldigt bra för nybörjare!

Besök deras hemsida:

Frossle.com - Tjäna pengar på din blogg, få 50 kr i registreringsbonus!

3. Double

Double verkar riktigt bra och har en hel del intressanta program att välja mellan. Efter Frossle tycker jag att de har den bästa hemsidan när det gäller enkelheten. Många kända företag.

Registrera dig här:
Double.net

4. Zanox
Ett till nätverk där det finns många kända företag, allt från Netonet, La redoute till Comviq.
Registrera dig gratis nu och tjäna pengar!

5. Adtraction

Detta nätverk har jag nyss börjat använda, men de verkar så pass bra att de får finnas med på listan direkt. Väldigt enkel hemsida och ganska många program att välja bland. De har även en bra blogg där de ger väldigt bra tips!

Besök deras hemsida och blogg här för mer tips:
Adtraction

Lycka till och kom gärna med fler tips!


Follow Veckans rea

Veckans rea

Inga kommentarer: